دارالقرآن حاملان نور تبریز

وبلاگ دارالقران حاملان نور تبریز ـ خیابان استاد محمد تقی جعفری (ره)

دارالقرآن حاملان نور تبریز

وبلاگ دارالقران حاملان نور تبریز ـ خیابان استاد محمد تقی جعفری (ره)

مهدی موعود در منابع زرتشتیان


امام زمان (عج)

 1- جاماسب در کتاب معروف خود جاماسب نامه از زردتشت نقل ی کند:

" از فرزندان دختر پیغمبر که "خورشید جهان " و شاه زمان نام دارد کسی پادشاه شود در دنیا به حکم یزدان که جانشین آخر آن پیغمبر باشد."


2- باز در جاماسب نامه می خوانیم

"مردی بیرون آید از زمین تازیان، از فرزندان هاشم، مردی بزرگ سر و بزرگ تن و بزرگ ساق ، و بر دین جد خویش باشد ، با سپاه بسیار رو به ایران نهد و آبادانی کند  زمین را پر داد کند."

- جاماسب در تعالیم خود می گوید:

"پیامبر عرب آخرین فرستاده است که از میان کوه های مکه ظاهر می شود... از فرزندان پیامبر شخصی در مکه پدیدار خواهد شد که جانشین آن پیامبر است و پیرو دین جد خود می باشد... از عدل او گرگ با میش آب می خورد و همه جهان به آئین "مهر آزمای " (محمد) خواهند گروید."


منبع: کتاب او خواهد آمد نوشته داود الهمی-علی اکبر مهدی پور

غیبت های حلال!

چهار گروه که غیبت از آنها غیبت محسوب نمى شود.

معمولا همه علماى اخلاق و فقهاى بزرگوار، غیبت متجاهر به فسق یعنى کسى که آشکارا مرتکب گناه مى شود را جزء مستثنیات (افرادی که میشود از آنها غیبت کرد) شمرده اند، و تصریح مى کنند غیبت این گونه اشخاص که پرده هاى حیا را دریده و آشکارا در برابر چشم مردم مرتکب معصیت مى شوند، غیبت ندارند، و برای اثبات مدعای خویش از روایاتى نیز در این زمینه استفاده کرده اند.

ادامه مطلب ...

گروه دهگانه امت پیامبر صلى الله علیه و آله در محشر

جمعى از یاران پیامبر صلى الله علیه و آله در منزل ابو ایوب انصارى بودند معاذبن جبل که در کنار رسول خدا نشسته بود. از حضرت معناى آیه (یوم ینفخ فى الصور فتاءتون افواجا) را سؤال کرد.
حضرت فرمود:

ادامه مطلب ...

نمونه ای از سوز و گداز میرزا جواد آقا ملکی تبریزی در لقاءالله

یا أرحم الراحمین، ارحمنى اذا خرج من الزبانیه نداء: أین جواد بن الشفیع، المسوف نفسه فى الدنیا بطول الأمل المضیع عمره فى سوء العمل؟! فیبادرون بمقامع من حدید و یستقبلونى بعظائم التهدید و یسوقوننى الى العذاب الشدید و ینکسوننى فى قعر الجحیم و یقولون: (ذق انک انت العزیز الکریم)(89) ویسکنوننى(90) داراً یخلد فیها الأسیر ویوقد فیها السعیر، شرابى فیها الحمیم و مستقرى الجحیم!

ادامه مطلب ...

دختران جوان و نیروهای نظامی

نیروهای نظامی درشهر نیشابور از بس که هوا سرد بود وارد خانه های مردم شدند پیر زنی که منزلش پنج خوابه بود همه منزل او را اشغال کردند وقتی به فرماندهان شکایت نمود به او گفتند فردا بیا و تقاضای خود را پیش عمرو لیث صفاری بیان کن.

ادامه مطلب ...

معجزه بسم الله

مردی بود منافق اما زنی مومن و متدین داشت. این زن تمام کارهایش را با “بسم الله ” آغاز میکرد. شوهرش از توسل جستن او به این نام مبارک بسیار غضبناک میشد

ادامه مطلب ...

ثمرات ازدواج زود

۱- انطباق بیش‏تر و بهتر اخلاق و رفتار و تمایلات با همسر به دلیل انعطاف شخصیتى: انطباق خواستها و خلقیات و نبود اختلاف در نحوه رفتار و عمل، سبب پایدارى در زندگى زناشویى است؛ یعنى اگر زن و شوهر بتوانند رفتار خود را بر اساس میل یکدیگر تغییر دهند، ریشه بسیارى از اختلافات از بین مى‏رود و شکى نیست که امکان تغییر در ابتدای جوانی بیش‏تر است؛ چون شخصیتِ تازه جوان، انعطاف‏پذیرتر است و او راحت‏تر مى‏تواند فکر و عمل خود را براساس خواست همسرش تغییر دهد؛ اما هر چه سن بالاتر برود، این قابلیت انعطاف کم‏تر میشود؛

ادامه مطلب ...

سه اشکال به قرآن

قرآن پژوهی

گویند یکى از بزرگان شرک به نام  ولید بن عقبه که او را گل سر سبد قریش و از ادیبان نامدار مى دانستند، سه اشکال به قرآن گرفت و گفت:

جمله «آتستهزء» در آیه 32 سوره رعد و کلمه « عجاب» در آیه 5 سوره ص و کلمه «کبار» در آیه 22 سوره نوح، در قرآن آمده در صورتى که دور از فصاحت و بلاغت است.

این ماجرا گذشت تا روزى در حضور جمعى نزد پیامبر اکرم (صلى الله علیه و آله) آمد، پیامبر در ظاهر به احترام او چند بار برخاست و نشست، ولید ناراحت شد و گفت: «اتستهزئنى و انا من کبار القریش و ان هذا الشیىء عجاب» یعنی : آیا مرا مسخره مى‌کنى با این که من از بزرگان قریش هستم ، و این از شگفتیها است.

به این ترتیب، در یک گفتار کوتاه ، هر سه جمله فوق را که اشکال مى‌کرد، ناخودآگاه ، به زبان آورد، با توجه به اینکه از زبردستان سخن در میان عرب بود، و در نتیجه خودش، پاسخ اشکال خود را داد.

داستانها و پندها، ج4، مصطفی زمانی

تنظیم: گروه دین و اندیشه تبیان

خنده ای که کلید بهشت است


حضرت محمد (ص)

حضرت محمد (صلی الله علیه و آله )می فرمایند: از همه شما محبوبتر نزد خدا کسى است که اخلاقش از همه بهتر باشد، همان کسانى که متواضعند، با دیگران مى جوشند و مردم نیز با آن ها مى جوشند.

ادامه مطلب ...

«اصول » ، «خط مشی» و «تاکتیک » های امام در رهبری قیام

خلاصه مقاله

آنچه که «آیت الله خمینی(س)» را در یک برهة زمانی کوتاه به «امام خمینی(س)» مبدل کرد و کسوت رهبری و جلوداری یک انقلاب بزرگ را بر اندام استوار این مرجع دینی برازنده ساخت، علاوه بر شرایط مساعد اجتماعی و کشش فطری مردم به سوی این مرکز نورانی، در قابلیت ها و خصایص بی بدیلی نهفته بود که در عمق وجود ایشان جای داشت و در هنگامه پر ابتلای عمل متجلی گشت.

ادامه مطلب ...