دارالقرآن حاملان نور تبریز

وبلاگ دارالقران حاملان نور تبریز ـ خیابان استاد محمد تقی جعفری (ره)

دارالقرآن حاملان نور تبریز

وبلاگ دارالقران حاملان نور تبریز ـ خیابان استاد محمد تقی جعفری (ره)

یاران مهدی (عج) همگی جوانند.

یاران مهدی (عج) همگی جوانند

 

اللهم عجل لولیک الفرج


این سخن گهر باری از مولای متقیان حضرت علی (ع)است که یاران امام عصر (عج) را از جوانان دانسته اند.جوانی اوج همت یک انسان است . امام خمینی (ره)فرمودند:جوانان به ملکوت نزدیکترند. جوانی فصل تازه شدن، فصل تلاش و پشتکار است.(( جوان، نازک دل تر از دیگران است))۱ . حضرت امام علی (ع) سر آمد جوانان مسلمان بود،در فاصله زمانی ائمه اطهار(ع) نیز حضور پر رونق جوانان احساس می شد، ظهور امام مهدی (عج) نزدیک است ، و هنگامی که با اصحاب سختکوش خود، که هر لحظه فرمان موعود را لبیک گفته تا حاکمیت دولت اهل بیت (ع) را بر جهان بگسترانند.

یاران مهدی(عج)۳۱۳ نفر هستند. (( به تعداد یاران پیامبر در جنگ بدر،و به تعدادیاران طالوت در نبرد با جالوت ستمگر))

حادثه موعود از یک شب جمعه آغاز می شود امام زمان (عج) در میان درب خانه خدا در کنار رکن و مقام می ایستد و آنگاه فریاد می زند (( ای فرماندهان من ، ای نزدیکان من )) ای کسانی که خداوند پیش از ظهور من انها را برای یاری من در روی زمین ذخیره کرده است .(( همانا قسم به خدا ان هنگام که قائم (عج) قیام کند خداوند یاران شیعه را از سراسر دنیا گرد می آورد ))۲ مسجد الحرام جایگاه دیدار یاران با مهدی (عج) و انجام بیعت با حضرت است.

وجود پنجاه ((زن جوان))در میان ۳۱۳ یار امام مهدی (عج)حکایتگر جایگاه ویژه آنان در عصر ظهور است. اصحاب قائم (عج)از نژاد خاص،قبیله ای با سابقه یا کشوری معروف گزینش نمی شوند ،چون این نهضت یک قیام عدالت گسترانه است.

پس تو هم ای جوان پاک در سخت ترین شرایط زندگی ،و در لحظه ای که نا خواسته مرتکب گناهی شده ای ،خود را دریاب و از خداوند طلب آمرزش، و از امام عصر (عج) عذر خواهی  کرده ودر ترویج فرهنگ انتظار کمر همت را برداشته و از نهایت پاکی روحتان فریاد بزنید ((اللهم صل علی محمد و آل محمد .ص))



پی نوشت:

1.     امام صادق (ع)

2.     امام رضا (ع)،  مجمع البیان ج۱ص۲۳۱

برای کسب اطلاعات بیشتر به کتاب جوانان،یاوران مهدی : تالیف محمد باقر پور امینی مراجعه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد