دارالقرآن حاملان نور تبریز

وبلاگ دارالقران حاملان نور تبریز ـ خیابان استاد محمد تقی جعفری (ره)

دارالقرآن حاملان نور تبریز

وبلاگ دارالقران حاملان نور تبریز ـ خیابان استاد محمد تقی جعفری (ره)

صوت قرآن، آرامش بخش است

شنیدن صوت‎ ترتیل‎ قرآن کریم‎ تنش‎ های‎ روانی‎‎ را در انسان‎ کاهش‎ می‏دهد.

تحقیقات‎‎‎ در آمریکا ثابت کرده‎ اسـت ، گوش‎ کردن‎‎ به‎ صوت‎ ترتیل‎ قرآن کریم، تغییرات‎ فیزیولوژیکی‎‎ در سیستم‎ عصبی انسان‎ ایجاد می‎‎ کند و تنش‎ های‎ شدیـد روحـی را کاهش‎ می‎ دهد.

تاثیر آرام‎‎ بخش‎ شنیدن‎‎ قرآن کریم در افراد عصبی‎ و پرتنش‎ به‎‎ حدی‎ است‎ که 97 درصد ایـن‎ مشکلات‎ را کاهش‎ می‎ دهد. این‎ نتایج‎ مثبت‎‎‎ درحالی‎ به‎‎ دست آمـده اسـت که‎ بسیاری‎ ازاین‎‎ افراد حتی‎‎ با زبان عربی آشنا نیستند و متوجه‎ مفهوم‎ آیات‎ نمی‎ شوند.

پایگاه‎ اینترنتی‎ میـدل‎ ایسـت‎ آن‎‎ لایـن هـم‎ گزارش‎ داد: کسانی‎‎ که‎‎ تسلط به زبان‎ عربی ندارند،  باشنیدن‎‎ آیات‎ قرآن به‎ آرامـش‎ مـی‎ رسند و این‎‎ به‎ علت‎ تاثیر فیزیولوژیکی‎ آن بر سیستم‎ عصبی‎ آنهاست‎.

منبع: سایت شهید آوینی/سایت شریف نیوز

 

یک خاطره واقعی

ما در اینجا یک جلسه قرآنی برای دانشجویان ایرانی و خانواده های ایرانی ساکن در اینجا داریم. در یکی از جلسان یک نفر آلمانی (که زبان فارسی و عربی را نمی داند) به عنوان میهمان در جمع ما حضور داشت. ایشان به قرائت مربی جلسه (که در واقع یک قاری حرفه ای و استاد تجوید و قرائت است) با دقت گوش می داد. میهمان آلمانی در انتهای جلسه گفت که من از قرآن خواندن شما بسیار لذت بردم چرا که شبیه یک آهنگ موسیقی گوش نواز است. مربی هم گفت که دقیقاْ چنین است و قرائت حرفه ای مبتنی بر اصول موسیقی است لذا برای همه، حتی غیر مسلمانهایی که عربی بلد نیستند دل نواز است.

التماس دعا - احد باقری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد